Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Convocatòria per a l'autorització temporal, per a Mallorca, de l'activitat de lloguer de vehicles amb conductor per al 2025 i 2026 (VTC-temporal 2025-2026)

Tràmits per a obtenir l'adjudicació de l'autorització per a l'activitat de lloguer de vehicles amb conductor d'àmbit insular i caràcter temporal a l'illa de Mallorca, per a les temporades corresponents als anys 2025 i 2026. Es convoquen 75 autoritzacions.

Codi SIA

3156083

Persones destinatàries

Persones físiques o jurídiques

Termini per a resoldre i notificar

5 mesos

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

No

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Direcció General de Mobilitat

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Sol·licitud de participació a la convocatòria

Requisits

1. Només per a persones físiques: tenir la nacionalitat espanyola, o tenir la nacionalitat d'un altre estat membre de la Unió Europea, o disposar de les autoritzacions exigides per la legislació reguladora del règim general d'estrangeria per dur a terme l'activitat professional de transportista en nom propi.

2. Només per a persones jurídiques: que formi part del seu objecte social l'activitat de transport públic i tenir personalitat jurídica pròpia i independent d'aquelles persones que l'integren.

3. Disposar d'un domicili a Mallorca en què es conserven a disposició dels serveis d'inspecció els documents relatius a la gestió i al funcionament de l'activitat i que aquest domicili estigui dedicat en exclusiva a l'activitat de transport i que tengui, a més de les oficines, un espai d'aparcament de com a mínim 15m2 per a cada vehicle amb el qual es participi a aquesta convocatòria

4. Estar en condicions, a data del darrer dia del termini de presentació de la documentació acreditativa dels requisits, de disposar d'un vehicle amb les característiques detallades més avall i que participa en aquesta convocatòria:

· El vehicle ha de ser en propietat, arrendament financer o arrendament ordinari a llarg termini, amb una capacitat màxima de fins a nou places, inclosa la persona que el condueix.

· Aquest vehicle, sens perjudici d'altres característiques que suposin una millora, ha de tenir un motor amb una potència igual o superior a 12 cavalls de vapor fiscals (CVF) i ha de tenir:

- Si el vehicle utilitza com a font d'energia l'electricitat (mixt o híbrid), l'hidrogen, els biocarburants, els combustibles sintètics i parafínics, el gas natural o qualsevol altre que sigui una alternativa als combustibles fòssils clàssics, 4,35 metres de longitud mínima exterior, mesurada d'extrem a extrem del vehicle.

- En qualsevol altre cas, una longitud mínima exterior de 4,70 metres, mesurada d'extrem a extrem del vehicle.

· Aquest vehicle ha de tenir el permís de circulació domiciliat a l'illa de Mallorca i destinat a servei públic – arrendament amb conductor.

· S'ha de tenir coberta, mitjançant una o diverses assegurances o altres garanties financeres, la responsabilitat civil pels danys que puguin sofrir els viatgers com a conseqüència del transport.

5. Els conductors d'aquest vehicle han d'estar enquadrats dins l'organització empresarial, de conformitat amb les regles contingudes en la legislació social i laboral que resulti d'aplicació; i han de tenir el permís de conducció vigent, d'acord amb la reglamentació en matèria de trànsit, circulació i seguretat vial.

6. Que, si a partir de l'1 de gener de 2025, el sol·licitant disposa de 10 o més autoritzacions ordinàries d'arrendament de vehicles amb conductor (VTC-N) i no compleix amb el requisit d'un mínim d'un vehicle adaptat (en la forma establerta per la Norma UNE 26494) per cada deu vehicles VTC-N autoritzats, el vehicle amb les característiques que detalli i que participa en aquesta convocatòria ha de ser un vehicle adaptat, amb la finalitat de complir amb aquest requisit.

7. Disposar d'adreça i de signatura electrònica, així com de l'equipament informàtic necessari per documentar a distància el contracte i altres modalitats mercantils amb els clients.

8. Complir amb les obligacions de caràcter fiscal, laboral i social exigides per la legislació vigent.

9. Que, d'acord amb la convocatòria esmentada, s'hauran de mantenir les característiques essencials del vehicle al·legat a la sol·licitud de participació a la convocatòria (tipus de vehicle, classificació ambiental i antiguitat del vehicle, computada des de la data de primera matriculació que consta a la Direcció General de Tràfic -DGT- fins a la data del darrer dia de presentació de sol·licituds), encara que pugui diferir en la seva matrícula, atès que ha pogut ser substituït per un altre vehicle que mantengui les mateixes condicions al·legades a aquesta sol·licitud.

9. Pagar la taxa corresponent i i adjuntar-ne el justificant.

Documentació a presentar

En aquesta fase del procediment, de sol·licitud de participació a la convocatòria, s'ha de presentar:

1. Imprès de sol·licitud, degudament emplenat. Si el sol·licitant és una empresa -una persona jurídica- sempre s'ha d'emplenar l'apartat de representant (persona física que signa amb el certificat electrònic d'empresa).

2. En cas que s'actuï per mitjà de representant extern, acreditació de la representació en forma oportuna. Trobareu, més avall, a Documents relacionats amb el tràmit, un model de mandat de representació.

3. Justificant d'haver pagat la taxa (model 046). A la sol·licitud trobareu un enllaç directe a l'Agència Tributària de les Illes Balears per poder pagar la taxa.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

15 dies hàbils (del 20 de desembre de 2024 al 15 de gener de 2025, ambdós inclosos)

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Mobilitat

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Ordenació del Transport Terrestre

C/ d'Eusebi Estada, 28. Tel.: 971177181 - Fax: 97176365

(fbouazza@dgmobil.caib.es)

X

Esmena de la sol·licitud

Requisits

- Haver presentat una sol·licitud de participació a la convocatòria.

- Haver estat requerit per tal d'esmenar la sol·licitud presentada o requerit per aportar documentació.

Documentació a presentar

La documentació que se us requereixi.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

El termini d'esmena de les sol·licituds és de deu dies hàbils des de l'endemà de la notificació del requeriment a aquest efecte.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Mobilitat

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Ordenació del Transport Terrestre

C/ d'Eusebi Estada, 28. Tel.: 971177181 - Fax: 97176365

(fbouazza@dgmobil.caib.es)

X

Presentació de la documentació acreditativa

Requisits

Han de presentar la documentació acreditativa:

- Els aspirants que han obtingut les 75 autoritzacions, d'acord amb la llista provisional informativa de les puntuacions dels aspirants que han obtingut les 75 autoritzacions (Annex 3 de la Resolució de la directora general)

- Els primers 40 aspirants de la llista del torn de reserva (Annex 4 de la Resolució de la directora general): el primer és l'expedient 213 i el número 40 és l'expedient 047.

Documentació a presentar

Vegeu el document INSTRUCCIONS (redactat en els dos idiomes).

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

El termini comença dia 11 de març i acaba dia 24 de març (dia inclòs)

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Mobilitat

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Ordenació del Transport Terrestre

C/ d'Eusebi Estada, 28. Tel.: 971177181 - Fax: 97176365

(fbouazza@dgmobil.caib.es)

X

Esmena de la documentació acreditativa

Requisits

Han d'esmenar la documentació acreditativa aquells sol·licitants que apareixen al document "Llista de sol·licitants que han d'esmenar la documentació acreditativa". A aquest document hi apareixen tant sol·licituds que consten al grup de les 75 adjudicacions del sorteig de dia 26 de febrer de 2025 com també al grup de les primeres quaranta sol·licituds que consten al torn de reserva confeccionat pel sorteig del mateix dia.

Documentació a presentar

Els sol·licitants han d'esmenar les deficiències, acreditar documentalment que s'han esmenat i presentar qualsevol altra documentació acreditativa referida als requisits.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

-

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei d'Ordenació del Transport Terrestre

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Ordenació del Transport Terrestre

C/ d'Eusebi Estada, 28. Tel.: 971177181 - Fax: 97176365

(fbouazza@dgmobil.caib.es)

X

Al·legacions a la primera llista provisional d'adjudicataris

Requisits

Els sol·licitants no inclosos en aquesta llista, o que puguin discrepar de les puntuacions obtingudes, disposen d'un termini de cinc dies hàbils per presentar les al·legacions que estimin oportunes.

Documentació a presentar

Termini màxim

El termini comença dia 16 d'abril i acaba dia 25 d'abril de 2025 (dia inclòs)

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei d'Ordenació del Transport Terrestre

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Ordenació del Transport Terrestre

C/ d'Eusebi Estada, 28. Tel.: 971177181 - Fax: 97176365

(fbouazza@dgmobil.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General de Mobilitat

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

Se podran cedir dades a AENA i a altres administracions i organismes per a l'exercici de les seves competències.

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar